Jump to content

Featured Replies

Posted

ае сад...јел био неко, нешто чуо? Ми планирамо крајем августа па прикупљам полако информације. Већ купих књигу па се занимам... али је лепо чути из "прве руке".

мах другарии ;)

(оћемо неко виђање за викед? долазимо до НС?)

Čuo sam (al to je bilo pre jedno godinu dana, nisam siguran da li je i dalje tako) da nam ne treba viza za Šri Lanku...

Takođe sam čuo i da uopšte nema vodenog puta između Šri Lanke i Indije, što mi je zvučalo potpuno neverovatno. Kažu da brodovi već decenijama ne saobraćaju na ovoj relaciji... mada, trebalo bi proveriti, za svaki slučaj.

Ja sam tu za vikend... javite se zvizhd

Gde si Tamara... 200 godina!

Naravno da se vidimo za vikend! Samo se javite!

Sto se tice Sri Lanke... blank... sorry  :-D

  • 2 weeks later...

Sri Lanka?Nazalost nisam bio,u stvari proslog decembra zamalo da odem,cak sam imao i  avionsku kartu u dzepu,ali nista...komplikovana  prica.

Elem,viza ne treba,mada mislim da ce u avgustu biti sezona monsuna...znaci  kisha,kisha,kisha.

I ,da ,jos jedna stvar,znam ljude koji su bili pre cunamija i bili su odusevljeni tom zemljom,a skoro sam upoznao i ljude koji su bili relativno skoro (posle cunamija) i rekose mi da je to putovanje jedno veliko razocaranje za njih jer se Sri Lanka jos nije oporavila od te katastrofe,jos uvek ima gomila rusevina,i gomile prosjaka koje te salecu non-stop...

  • 3 months later...

Poceo sam da se interesujem za putovanje u Sri Lanku u sopstvenoj reziji bez tur. agencija. Pronasao sam jednu low-cost kompaniju (AirArabi), koja leti iz Istanbula, preko Dubajia do Kolomba u Sri Lanci. Povratna karta sa svim taxama iznosi 330eura. Cuo sam da je najlepse vreme za posetu Cejlonu februar/mart. Da li je neko skoro bio tamo, kakvi su utisci? Najvise me zanima bezbednost, sta je sa onom paravojnom grupom Bengalski tigrovi u kom delu ostrva oni deluju? Kakvi su mestani, koliko je bezbedno ako idem sam, ako se uzme u obzir moj kriterijum da mi npr.: Kairo nije bezbedan grad za solo obilazak! Koliko je tesko naci pristojan smestaj? Cuo sam da je jako jeftin. Kakve su plaze i kakav je okean? Cuo sam da ima dosta slobodnih zivotinja u prirodi, koje mi ovde jedino mozemo da vidimo u zoo-vrtu (tigrovi, krokodili, slonovi, zmije), koliko su one opasne? Koliko ima turista i koji deo ostrva je najposeceniji?

Mnogo pitam, ali ako mi pomognete da odgovorim bar na pola ovih pitanja bicu Vam zahvalan!

Pozz

Moj ujak je bio 2 puta,trebalo je da ja idem u februaru 2005,ali nisam zbog cunamija.

Ako volis lokalnu hranu,cene su besmislene.

Sto se tice smestaja,malo sam vise konformista,a i idem sa porodicom,tako da nisam gledao low cost varijante.

Generalno je zemlja jako prljava,tako da treba ipak obratiti paznju gde spavas.

public transport je katastrofalan,ali vrlo jeftino iznajmis kola sa vozacem.To nije nikakv luksuz,nego je radna snaga toliko jeftina,da vozac ide obavezno uz kola.A posto su putokazi vrlo retki-skoro neophodna varijanta.

Naravno vozac ti je i dodatna garancija da neces da zalutas u neke problematicne regije.

Sever zemlje su predivni predeli i gomile fabrika tekstila koje siju za evropske brandove.

Plaze su lepe-more je grozno.

Ljudi su miroljubivi,ali generalno napadni da prodaju suvenire ili slicne stvari,za zivotinje ne znam.

Naravno ovo znam iz ujakove price pre cunamija,da li se nesto menjalo-ne znam.

Najvise me zanima bezbednost, sta je sa onom paravojnom grupom Bengalski tigrovi u kom delu ostrva oni deluju?

Heh, nisu Bengalski tigrovi, vec Tamilski tigrovi (bengalski su pravi pravcati tigrovi, a ovi su ljudi  :wink: ), a deluju na samom severu ostrva koliko znam. Sad da li vole nesto da bace ponekad i negde juznije...  shtrumpf

A inace super si cenu nasao. Ja sam video par puta da je "Condor" (nemacki low cost) isto imao nesto tog tipa oko 300 evra povratna negde iz Nemacke do Kolomba.

Hvala Vam na dosadasnjim odgovorima i pomoci!

Ako volis lokalnu hranu,cene su besmislene.

Sta spada u karakteristicnu ?lokalnu hranu??

Plaze su lepe-more je grozno.

Sta podrazumevas pod tim ?more je grozno??

Da, ocigledno sam pogresio oko naziva separatisticke vojske Tamilski tigrovi, mada je vazno samo da ne prave probleme. Saznao sam da su se malo smirili i potpisali valjda primirje sa Vladom Sri Lanke.

Lokalna hrana znaci da kupis na ulici od prodavca u kolicima i jedes na trotoaru.

Kuhinja im je indijskog tipa,cak mozda i ljuca.

More im je slicno indoneziji ili tajlandskom zalivu.

Zeleno,plicak u nedogled.......

  • 2 weeks later...

Upravo sam otkazao put za Keralu na jugu Indije....koji vec mesecima planiram.Doslo je do neocekivane epidemije tzv Cikungunije,koju izazive jedan iz Alfa virusa i prilicno je opasan...Situacija nije nista bolja u Tamil Nadu drzavi i trenutno se siri ka Severu Cejlona... Na kraju cemo se odluciti za NEPAL!

Samo se informisi i srecno!

  • 3 weeks later...

Bio sam na Sri Lanci u januaru, pa evo nekih utisaka:

Mogu reci da sada, uz ovu vremensku distancu, pamtim to putovanje kao lepo iskustvo (lepe stvari se pamte, ruzne zaboravljaju) ali bilo je mnogo trenutaka dok sam bio tamo kada sam jedva cekao da se vratim kuci. Bio sam tamo 20-tak dana i obisao sam najveci deo ostrva, osim istocne obale i krajnjeg severa koji kontrolisu Tamili. U to vreme situacija je jos bila mirna, sada cujem da ima nekih sukoba. U Kolombu sam se zadrzao dva dana, a bolje da nisam, posto tamo nema apsolutno nista vredno videte, a uz to zagadjenje je strasno, posle  pola sata setnje ulicom prekriveni ste slojem cadji od izduvnih gasova od svih onih prepotopskih vozila koja mile ulicama. Ima par soping centara gde se ima ponesto kupiti posto SL ima razvijenu tekstilnu industriju koja radi za neke od poznatih brendova.

Iz Kolumba sam produzio ka unutrasnjosti, ka planinskom delu zemlje, gde se nalazi Kandy, drugi po velicini grad na SL i drevna prestonica nekadasnjeg kraljevstva. Uz uobicajnu guzvu i gungulu prodavaca svega i svacega, Kandy se moze obici za jedan dan. Vredni posete su Tooth Temple gde se navodno cuva Budin zub, kao i kulturni centar gde se svake veceri pre poje (ceremonije u hramu) odrzavaju folklorni plesovi za turiste (Kandyan dances). Ima i nekoliko pristojnih restorana u kojima mozete procaskati sa nekima od kolega backpackera. Turista na SL je bilo dosta malo, to je bio perod posle cunamija, ali zato je bilo previse domorodaca koji zele da profitiraju na tim turistima, tako da je bilo dosta smaranja od strane prodavaca, vozaca tuk-tuk-a, kvazi-vodica ili jednostavno ljudi koji ocekuju da im date pare samo zato sto su vam rekli gde se neka ulica ili objekat nalazi. Ako se pak nadjete u mestu gde turisti nisu obicajni, tako da nema "hijena" bicete okruzeni paznjom ljubopitivih domacina, a desavalo mi se da mi u prepunom seoskom autobusu ustaju samo zato sto sam belac. Prema Britancima gaje izuzetno postovanje. Iako su ima kao bisvi kolonisti unistili kraljevstvo i maksimalno eksploatisali prirodne resurse, ipak su im u nasledstvo ostavili pristojan (za njihov standard) skolski sistem i zeleznicu mrezu koju i danas koriste.

U Kandy-u sam iznajmio vozaca sa kolima kako bih obisao planinski deo gde se nalaze plantaze caja (cuveni cejlonski caj) i neki od nacionalnih parkova. Oslanjanje na javni prevoz u tom delu zemlje bi bilo tracenje vremena, jer bi vam trebalo malkar duplo vise vremena. Moj vozac je bio navodni bivsi mister Sri Lanke u bodybildingu, bivsi oficir i telohranitelj jednog od ministara, potpuno namazan lik kome sam odmah video da se nista ne moze verovati, a bio sam vise nego siguran da ce pokusati da na kraju izvrda dogovorenu cenu (sto mu na kraju naravno nije poslo za rukom). Elem, tip je bar bio govorljiv tako da ostatak puta nije bio dosadan. U oblasti Nuwara Eliya nalazi se jedan od najlepsih nacionalnih parkova Sri Lanke: Horton Plains. U celom NP skoro da nisam sreo nikoga, imao sam ceo park za sebe. To je bila lepa prilika da se vide neki od vodopada, egzoticnih biljaka i zivotinja koje se ne libe da vam pridju sasvim blizu, tako da sam imao priliku da iz ruke nahranim jednog jelena lopatara. U Horton Plains NP se nalazi i World End: vertikalni odseka kojime se plato zavrsava, ambis dubok nekoliko stotina metara koji je uvek ispunjen izmaglicom, tako da imate utisak da stojite na ivici litice, a ispred vas nema apsolutno nicega, odatle i naziv.

Iz planinskog dela zemlje sam produzio ka tzv. Cultural Triangle gde se nalaze neki od ostataka drevnih civilizacija koje su postojale na ovom ostrvu hiljadama godina unazad. Tu uglavnom svi turisti imaju isti itinerary koji je otprilike ovim redom 1) Dambula Caves: budisticki hram u pecinama, statue Bude u hiljadu varijanti (sedi, lezi, stoji, meditira), gomila majmuna okolo i hipnotizera kobri. Najteze mi je palo to stalno izuvanje u budistickim hramovima, s obzirom da podovi i nisu bas cisti i da ti majmuni seruckaju okolo, pa i ako ostanete u carapama nije bas prijatno jer je zemlje mokra od cestih kisa. 2) Sygiria: ogromna kamena gromada na kojoj se nekada nalazilo utvrdjenje i hram. Jedno od landmarks Sri Lanke. Izazov je ispentrati se gore do vrha. Us put se, na zidovima stene, jos uvek mogu videti crtezi (freske) stari par hiljada godina, koje uglavnom prikazuju erotske scene. Na vrhu stene nije ostalo nista, ali je pogled fantastican. 3) Polonnaruwa: ostaci drevnog grada za koji vam treba dobar ceo dan da sve obidjete. U gradu je svojevremeno zivelo vise od 10.000 monaha, ostatci cijih celija se jos mogu videti. Tu je i nekoliko ogromnih drevnih budistickih "hramova" u obliku prevrnute cinije ili zvona (budisticka verzija piramida). Grad je razrusen od strane "zlih" hindu Tamila (Sinhalese verzija dogadjaja). Poseta Polonnaruwi je dobra prilika i da se nauci nesto o dugotrajnom konfliktu izmedju dominantnih budistickih Sinhalesa i hindu Tamila.

Nakon sto sam se zasitio sri-lankanske kulture i istorije zaputio sam se ka obali da se konacno pristojno odmorim i nabacim ten. Obisao sam celu obalu od Negomba do Galle-a na jugu u potrazi za savrsenom tropskom plazom. Na zalost realnost je daleko od toga. Duzinom cele obale se protezu zeleznica i jako frekventna magistrala koji se najvecim delom trase ne udaljavaju vise od 50-100 m od obale, tako da mozete da ne gajite nadu da cete otkriti neku neistrazenu plazu. Sta vise, lokalci ponekad koriste plaze kao deponije, a psi lutalice su neizbezni, a cesto umeju i da budu agresivni. Ako sa sobom imate neki od vodica kao sto su Lonely Planet ili Rough Guide, procitacete da su Unawatuna i Mirissa preporucene kao tropski raj "nezagadjen" hotelskim lanacima. Rekoh, savrseno mesto za mene. Kad ono... Unawatuna je najodvratnija plaza koju sam video u zivotu, zapravo ne znam da li se i moze nazvati plazom jer su stracare (improvizovani restorani i hosteli) sagradjeni uz samu vodu, tako da je pojas pod peskom cesto sirine svega 1-2 m. Da napomenem da je to "novogradnja" nastala posle cunamija, jos se tu vide ostaci prethodnih "gradjevina" koje je cunami srusio. Uz to, na plazi je bilo jedno 30-40 dzukela i proporcionalan broj psecih govanaca. Mirissa .... ista prica, jedino tamo nije bilo toliko gradjevina na plazi, ali je bio neki smrdljivi potocic koji se uliva u more, tako da se nisam usudio da se kupam. Pristojnu plazu sam konacno nasao u Bentoti, koja je najvecu resort na SL. Tamo imaju ljude zaduzene da odrzavaju higijenu na plazi, a plaza je odvojena pojasom zelenila od hotela, tako da zaista imate utisak da je plaza secluded. Turista je bilo jako malo iako je to najveci resort na SL, tako da sam imao par stotina metara prelepe plaze samo za sebe. Dakle, ponekad nije na odmet drzati se logike da su najbolje plaze tamo gde su najbolji hoteli i ne verovati backpackerskim vodicima koji reklamiraju "pristine beaches unspoiled by tourists" jer je realnost cesto daleko, daleko od toga. Inace, okean je dosta nemiran, stalno ima talasa, a podvodne struje su izuzetno jake, tako da ce vas 10-tak minuta nakon sto udjete u vodu odneti par stotina metara dalje od mesta gde ste ostavili peskir. Nije bas za plivanje. eventualno brckanje, ronjenje i surf.  Evo za kraj ovog predugackog posta da pomenem i nocni zivot: nocnog zivota gotovo da nema, i hranu: tipicna indijska, drzite se boljih restorana u koji idu turisti jer higijena nije bas na nivou.

  • 4 months later...

Jeste li čuli za jušerašnje bombardovanje aerodroma u Kolombu od strane tamilskih tigrova? Bombardovan je vojni deo aerodroma, ima i povređenih. Niko ne zna odakle im avion  :shockkk:

Neko im sigurno prodao ili pozajmio  ::crazy:

Heh, nisu Bengalski tigrovi, vec Tamilski tigrovi (bengalski su pravi pravcati tigrovi, a ovi su ljudi 

:happyyy:

  • 2 months later...

sve zvuci zanimljivo. mene interesuje da li neko zna da li je obavezna neka vakcinacija. znam da je preporucljivo vakcinisati se, ali koje vakcine bi bile pozeljne. interesuju me i cene smestaja tj. koliko bi kostalo neko pristojno mesto, a da ne bude preskupo...

Create an account or sign in to comment