Jump to content

Featured Replies

Posted

Pozdrav ljudi, vratismo se ja i zena pre neki dan, proveli smo se odlicno. Imamo neka iskustva koja bi smo hteli da podelimo, generalno Japan je destinacija za koju nismo nasli mnogo informacija/podataka pred put pa smo neke stvari naucili na svojoj kozi i zbog toga hocu da podelim, verujem da ce bar nekom koristiti.

Novac

posto sam nailazio na kontradiktorne podatke vezano za kupovinu jena, spremio sam i dolare i evre i karticu za pred put. Novac se moze promeniti u bankama i menjacnicama po Japanu ali je cak najbolji kurs na samom Narita aerodromu. Kurs mozete videti ovde:

http://www.narita-airport.or.jp/exchange_e/

Gde je provizija oko 5%, dok je svuda po gradu oko 10%. Takodje ako nosite kesh, bolje je da ponesete dolaze umesto evara, nije drasticna razlika ako cete ustedeti nekoliko jena po svakom dolaru. Najbolja metoda dolazenja do jena jeste seven eleven lanac malih marketa. Ko je putovao po Americi ili Tajlandu poznaje ovaj lanac jako dobro, nalazi se na svakom drugom ili trecem cosku, ako krenete pesaka po Tokiju ne mozete a da ne naletite na njega. Kurs koji sam dobijao je malte ne srednji, a transakcija me je kostala oko 2$, uspeo sam da podignem 30.000 po dizanju, tako da ovo preporucujem svima. Mozete razmeniti jedno 100/200 Eura/Dolara na Nariti cisto da imate nesto novaca kod seve.

Placanje karticama

Nemojte ocekivati da cete moci da platite karticom na svakom cosku. Japanci imaju svoj sistem (koji nije ni visa ni mastercard), na nekim mestima recimo primaju globalne kartice ali samo american express. U meku ili doutoru necete mocu da platite karticom kao i u vecini restorana, kafea i prodavnica. Ne znaci da necete moci da platite nigde, hoteli i gift shopovi uglavnom primaju kartice, ali obratite paznju na nalepnicu na vratima ili kasi (visa/master card) pre nego sto dodjete

Jezik

Ako ste putovali po Aziji ocekujte da prosecan Japanac prica Engleski - jos manje :) U hotelu u Osaki osoblje u hotelu nije razumelo najbanalnije pitanje tipa "do you have a map on english". Probajte uvek da konsultujete internet za direkcije ili informacije i uradite homework pre nego sto se upustite u neko lutanje gradom ili na neku ekskurziju van. To ne znaci da niko ne zna Engleski, naprotiv, neki ce vam cak sami prici dok vas vide da gledate mapu i pitace vas za pomoc u nadi da ce malo provezbati svoj engleski, samo ne ocekujte komplikovanije i zahtevnije odgovore.

Vreme

Ako jurite sezonu Sakure (kraj marta - kraj aprila) racunajte da ce vam trebati kisobran i jakna, ako se pitate koji je jos mesec dobar za posetu japanu to definitivno nije leto, i ako je nasa logika da imamo cetri sezone kao i oni - leta su uzasno vlazna, sparna i topla. Pocetak novembra je mesec u suvoj sezoni, ima najmanje kise, a temperatura je oko 15 pa do 20 stepeni. Kazu da je sarolikost i ovako prelepog Japana neverovatna

Fuji

Jedna od najvecih zabluda koje sam imao jeste da je Fuji planina koje se uvek vidi tu iz Tokija, u fazonu kad god se propnes malo mozes je videti negde u pozadini sitiskejpa. Fuji ne samo da se ne moze videti, vec ako vreme nije idealno necete ga videti ni sa nekog viewpointa. I to ne samo to, najveci promasaj koji smo ja i zena imali je put za Kawaguchiko, mesto koje jos zovu Fuju Five Lakes, odale je zajedno sa Hakoneom najlesi i najcistiji pogled na Fuji. Dali smo oko 7000 yena za dve povratne karte i izgubili pola dragocenog dana (voznja je oko 1:40h do tamo, plus sto nema uvek karata pa se onda ceka neki od narednih autobusa) da bi videli samo oblake i to ne da nismo videli Fuji vec ni prvo brdo na kilometar ispred nas :) Tako da nemojte ici na ekskurzije za mt. fuji sem ako nije cist vedar dan, tu racunam i blagu prosaranost oblacima, ali ako je ono sivo, na Fuji zaboravite.

Vozovi/Metro

Ono sto mnogi ljudi ne kontaju jeste da na Japanskoj zeleznici kao i Tokio metro sistemu operise vise kompanija. JR (Japanese Railway) je samo jedna od njih. Zato kada planirate put obratite paznju na to, pogotovo ako kupujete JR Pass (koji mi nismo uzeli, jer smo koristili i Keisei i Tobu). Sto se tice samog Tokija, po nama best buy je bila dnevna karta od 600 yena, postoji i dvena karta od 1100 yena i razlika je sto sa ovom od 600 yena necete moci da se vozite sa nekoliko linija (A, I, S, E), to su linije u levoj koloni na metro mapi. Mozete se voziti po celom Tokiju i sa njiom, jer su te linije kojima nemate pristup uglavnom kruzne ili ekspres, mi nismo osetili nikakav hendikep. Inace cena jedne voznje se krece od 170 do 240 jena, tako da se dnevna karta zaista isplati.

Sakura

Tesko je ubosti samu amplitudu bluma, takodje Sakura ne cveta u svim delovima Japana isto. Moze se desiti da je u jednom mestu cvet totalno opao a 50 kilometara dalje da je Sakura jos u pupoljku. Za Tokio je poslednja nedelja marta izgleda najobolje vreme, mada i ovo varira od godine do godine. Mi smo stigli 7.og aprila i dosli smo malte ne na sam kraj, a u Niko-u nedelju dana kasnije sezona nije ni pocela.

Prevoz Kjoto/Osaka - Tokio

Standard je shinkansen koji ce stici do Kjota za oko dva i po sata. Karta kosta oko 100 Eura, najjeftinija bez rezervacije, mi smo uzeli za jedan pravac. Osecaj jeste fenomenalan i cuva vreme, jedino sto je vec pao mrak i bilo je oblacno tako da nismo videli mnogo sta i naravno opet smo propustili da vidimo Mt. Fuji. U povratku smo se vratili nocinim autobusom iz Osake, kompanija koja saobraca zove se Willer, mislim da nije jedina ali mi smo isli sa njom. Kupili smo karte nekoliko nedelja ranije preko sajta:

willerexpress.com/

Cena karte je bila oko 42e sto je skoro dva i po puta jefinije. Bus putuje 11 sati ALI, krece u 8 uvece i stize u 7 ujutro, to je autobus koji je napravljen za nocna putovanja. Sediste se spusta jako nisko, ima department za noge, ima puno prostora izmedju dva sedista. Ja koji nikad ne spavam po autobusima spavao sam kao car. Imate i ciradu za glavu da vam ne smeta svetlo i autobusom se voze samo Japanci pa necete morati da slusate kese sa sendvicima i kokotanje grupe zena kao sto je to obicaj po nasim nocnim autobusima. Na ovom putu smo takodje usparali na spavanju za jednu noc u hotelu u Tokiju , tako da nam je celokupna usteda night bus vs shinkansen bila oko 170 evra.

Jedini problem na koji moram da vam skrenem paznju jeste da od metro stanice do Umeda Sky Buildinga u Osaki ima dobrih 15 minuta tabananja jakim tempom, jer se ide podzemnim prolazom pa nema busa da prepreci putovanje i malo je tesko naci odakle krece autobus. To je kompleks zgrada i Willer se nalazi u 1F, ali radnici koji rade u istog zgradi nemaju pojma gde se nalazi pa smo izgubili jos 15 minuta lutajuci naokolo. Tako da nemojte planirati da stignete u poslednji cas, mi smo za 3 minuta izblegli da nam pobegne autobus. Iz Kjota autobus polazi negde u blizini glavne stanijce.

Kafa/Hrana

Sto se tice kafe (koja je meni esencijalna potreba, pre hrane i kreveta :D) preporucujem Doutor lanac, ima ih dosta po Tokiju, njihov zuti logo nece promasiti. Imaju najbolji kapucino koji sam pio van Italije, mnogo bolji nego ono sto se nudi po beogradskim kaficima. Japanac koji je napravio brend sam gaji svoju kafu na Havajima i ne koristi klasicno przenje vec gorecu (flaming) tehniku, ako volite kafu probajte je bar jedanput u doutoru i necete se pokajati. Kapucino kosta 260 yena (240 nasih dinara) sto je kranje ok. Za prvu pomoc imate aparte sa vrelim limenkama, ako ne znate koji uzmite boss late, samo obratite paznju da je plavo dugme hladna, crveno dugme topla. Ako aparat ima samo plave dugnice, znaci da nema toplu kafu. Kosta oko 100 do 130 jena i zaprepascujuce je ukusna :D

Sto se tice hrane, mek je tu za prvu pomoc i nije mnogo skuplji od naseg, ali po meni neka vam to ipak bude samo za nesto s'nogu ili za prvu pomoc, prava je greota u Japanu jesti tako :D Mi smo se hranili u Uenu u korejanskim restoranima i ceh je bio manji nego sto bi ste platili u nekom srpskom restoranu morske hrane, a to sto cete pojesti tamo npr. tuna bowl gde je ta tuna izvadjena iz Pacifika dan ili dana pre vaseg obroka, necete naci u nasem delu sveta nigde i nikad. Slobodno mogu da kazem da sam klasican balkanac po pitanju hrane a od strane kuhinje volim najvise Itajilansku, ali Japanska kuhinja je nesto najbolje sto sam u zivotu probao. Ne moze da se poredi sa hranom sa Tajlanda ili Kambodze, jednostavno nije ta klasa.

Od mesta za izbegavanje spomenuo bih restorane po Ginzi, bar u onom elitnom delu odnosno nekoliko blokova od Wako zgrade. Mi smo znali sta ce se desiti, seli smo u jedan od restorana koji nema ljudi, ali smo bili toliko gladni da smo morali i naravno oradli su nas kao mlade majmune :D. Ako ne znate gde cete da sednete samo pogledajte koliko je pun restoran (pun Japanaca a ne strendzera :D) , ako ima jos nekoliko mesta - grabite :D Taj recept je pobedio, Japanci jako dobro znaju gde ce da jedu, i kakav je odnos cene i kvaliteta. Svi restorani koji su bili puti ne samo da su imali fenomenalnu hranu vec su bili kranje priustivi

Ostalo

Da ne bih duzio ako neko ima neka pitanja rado cu odgovoriti. Nas plan i program je bio: Tokio (7 Dana), Nikko (jedan), Kjoto (Cetri dana), Nara (celodnevnidnevni izlet), Osaka (jedan dan), Kamakura, Kawaguchiko i Arashijama (poludnevni izleti). Za kraj samo jos da napomenem da je Tokio preogroman, nemojte da vas mapa zavara da je nesto "tu negde", metro erija ima 37.8 miliona stanovnika i to je sa okolinom ubedljivo najveci grad na svetu, ostali mu nisu ni blizu, takodje opustite se Japanci su fenomenalni, toaleta, kafe, hrane ima na svakom cosku kao i onih "you are here mapa". Moj post je generalno orijentisan ka budzetu i tome gde mozete ustedeti i do nekoliko stotina eura na kraju samog putovanja, jer Japan generalno jeste skupa destinacija i samo da napomenem da ovim ne tvrdim nesta vec da sve sto pricam je moje individualno iskustvo.

Puno pozdrava ekipi! Vec dugo sam hteo da dam svoj doprinos, nadam se da ce ovo bar nekome znaciti.

samo bih dodao da treba uzeti jrpass sedam dana oko 200 evra i vozite se do besvjeti vozovima , jr metrom i jr busevima , i jr feribrodovima (300 evra 14 dana)

obavezna sjesti sa desne strane kada ideta Tokio -Kyoto .planina se vidi ko na dlanu

Mi smo za Kawaguchiko krenuli po vedrom danu, a kad smo stigli poceo je da pada sneg. Videli smo na kratko Fudzi iz voza i to je to. Vreme je jako promenljivo, a verovatnoca da cete otici tamo na jedan dan i videti jasno planinu je 1:3 protiv vas. To jest, 75% dana tokom godine se ne moze videti u proseku.

Manje poznata mesta koja bih preporucio - Beppu japanska Vrnjacka Banja, prestonica onsena sa parkovima u kojima se nalaze najveci onseni u Japanu. Vidi se ogromna para na sve strane kako siklja jos iz daleka. Inace je i japanska verzija Las Vegasa, ali sada vec oronula i to mu daje poseban smek. U zlatno doba Japanci bi dosli zbog onsena i zbog prostitucije. I dalje je cuven po oba, ali manje turista dolazi, i vidi se svuda da je pomalo zapusten. Sto mi je jako prijalo nakon japanskih metropola koje su staklo beton. 

Blizu Beppua je i selo Yufuin koje je jedno idilicno mestasce sa jezerom, rekom, potocima, sumicama okruzeno planinama. Japanski Zlatibor pa jos cakum pakum sredjen. Na svakom koraku su napravii detalje, mostice, Tu su i gassho tradicionalne kuce sa krovom od debelog sloja pruca. Milina je, ali jako mnogo ima turista. Interesantno je da su svi turisti azijski, bio sam jedini gaijin u selu tokom boravka. 

Od klasicnih stvari Kjoto prednjaci sa svojim hramovima. A i prijatniji je za zadrzavanje od najvecih gradova. Nema toliko guzve. 

U Tokiju mi je najlepsa bila Asakusa, i za nju bih preporucio ne samo da dodjete tokom dana da vidite hram, vec bas da odsednete u njoj jer uvece je lepo prosetati se vijugavim ulicicama sa malim restoranima i razgledati fasade, stare kuce i murale. Kad sam vec krenuo da poredim sa mestima u Srbiji, ovo bi bio kao stari Vracar.

Centar Osake mi je bio zanimljiviji od popularnih modernih delova Tokija.

Nikad vise nisam jeo indijske hrane nego u Japanu jer su jedna od retkih mesta sa vegetarijanskom hranom, ali poprilicno skupa. 

Edited by noskich

Super ti je ovaj idiot's guide. :spot:

Posto sam bila u julu prosle godine, mogu da potvrdim da je ljeto prilicno sparno, ali zna dosta da varira od dana do dana. Posto je i Beograd dosta sparan, nije neka velika razlika, ali kad ste na suncu veci dio dana, par japanskih sitnica zna dosta da pomogne. Ne znam kako bismo ih mi skapirali da nismo imali drugaricu koja zivi u Tokiju, pa nam je objasnila cemu sta sluzi:

1. Vlazne maramice sa santom leda na omotu; osim sto osvjezava, posle par minuta krene lagano da hladi, nesto poput blagog peckanja. Posto je javnih toaleta svugdje, maramica-dvije su dovoljne za citavo tijelo i miran si narednih sat-dva.

2. Vakumirani vlazni peskirici koje se, kao i vlazne maramice, kupuju u svakom 7-elevenu i slicnoj prodavnici. Njega koriste bukvalno svi, sto se najbolje vidi u metrou, od biznismena, djece, mladih. Ima slicno dejstvo kao maramice, ali se koristi samo na vratu. :)

3. Pocari Sweat, famozni elektrolitski napitak koji se prodaje u svakom automatu. Posto se u ljetnjim mjeseca gubi velika kolicina tecnosti, Japanci su se i ovoga dosjetili. Ukus je prilicno cudan. Podsjeca na onaj napitak sto pijete kada ste ozbiljno dehidrirani, ali se brzo naviknete na ukus i redovno ispijanje.

4. Gotovo sve vrste faktora za zastitu od sunca su one koje imaju cooling efekat, tako da preporucujem i to. :)

I ja predlazem sedmodnevni Japan Rail Pass, sto je rekao budva. Kupuje se online, prije puta, a oni vam za dz salju voznu kartu brzom postom koja vam stize za 3 dana. Na sajtu JRP-a je sve detaljno objasnjeno. Mi smo tako isli do Osake i Kjota, i sto rece budva, vidjeli smo Fudzi. :)

Skapirala sam da Japanci obozavaju da ispijaju kafu, pa su one, gdje god ih kupili, uglavnom, jako dobre. Veliki sam ljubitelj kafe (espresso ristretto plain n simple :)) i ne mogu svugdje da je pijem. U Japanu nisam imala taj problem i mnogo mi se dopalo sto u prodavnicama ima hladna i topla verzija, i jos bez secera!

Posto smo momak i ja vegetarijanci, nas su spasavale nudle. Ima ih na svakom cosku, a lako je nauciti kako da narucis vege verziju jer su svi sastojci odvojeni, a prodavac samo sipa u ciniji ono sto mu kazes. Ako ne postoji prevod na eng, potrebno je nauciti kako se kaze "bez mesa i ribe" i to je to. :)

Jeli smo jednom u Ginzi, namjerno, na krovu jednog od onih nebodera. Osim pogleda, restoran nudi organsku vegetarijansku klopu na japanski nacin. Jeste bilo skupo, ali je interesantno iskustvo.

Sto se tice smjestaja, preporucujem airbnb. Ogroman izbor stanova i soba, sve zavisi od vaseg budzeta.

Btw, i meni se Asakusa najvise dopala. :pivoooo:

Edited by awinaken

Problem sa tim rezancima kao i sa vecinom jela je da stavljaju dashi, sto je neka vrsta zacina - riba u prahu. Nije bas jednostavno objasniti im sta vegetarijanac znaci jer ih tamo medju lokalnom populacijom gotovo i nema. Moras da im nabrajas sve zivo sto ne jedes jer neki misle da mozes da jedes ribu, ili mozes da jedes piletinu, a ne mozes ostala mesa... A tesko je objasniti da ako se izvadi meso iz supe da to opet nije prihvatljivo. Zato sam se ja drzao proverenih stvari. Happy cow aplikacija ti pokazuje gde su vegetarijanski restorani u blizini. U velikim gradovima ih ima dosta, ali je problem velika razdaljina, zatim naci mesto zbog nezgodnog sistema adresa i na kraju lista nije dobro azurirana tako da mi se desavalo da je dosta mesta bilo zatvoreno. Uglavnom su bili indijski restorani u pitanju. Zbog toga smo nabavili bezicni internet sa malim modemom koji stavis u dzep. Moze da se naruci iz inostranstva pa ti posalju postom ili na licu mesta. Mnogo pomaze da se snadjes sa prevozom i mape kada trazis nesto.

Subway ima dva vegetarijanska sendvica. U convenience stores ima sendvica sa jajima i salatom, kao i jedan sa majonezom i kukuruzom, ali sa tim drugim treba biti oprezan jer nekad stave sunku u testo. U nekim budistickim hramovima moze se jesti shōjin ryōri sto je tradicionalna japanska vegetarijanska hrana za monahe, ali nikada nisam ni u jednom hramu nasao to. 

Pocari sweat mi se ne dopada, mnogo mi je bolji malezanski 100 plus koji je ista vrsta pica.

Za rail pass, sto je vec pomenuto, mora unapred da se proveri koji vam deo puta pokriva, a koji ne. Unutar gradova cesto ne pokriva neke linije, a u medjugradskom neke linije su suvise zaobilazne ili retke, pa ako se zurite bolje je kupiti novu kartu za manje razdaljine. 

To se i meni dopada sto u vending machines imaju i topla i hladna pica. Topla su obelezena crvenom bojom, a hladna plavom.

Koristili smo AIr Bnb u nekim gradovima. Ako putuje veca grupa ljudi onda se bas isplati iznajmiti ceo stan. Ali treba prenociti i u tradicionalnom hotelu ryokan. U velikim gradovima oni su skupi, mi smo prespavali bas u Kawaguchiko u ryokanu. Jedino sto su zidovi ultra tanki, pa se cuje kada neko hrce u susednoj sobi, a ako ste par obratite paznju da ne razbudite komsije.

Ko je namerio da kupuje obucu i odecu, a ima stopalo 44 i vise i krupniji je neka odmah zaboravi, nema broja.

Edited by noskich

U 7-elevenu sam kupovala pirinac sa algama i salatu, pa je i to znalo da pomogne kada u blizini nema bolje alternative. A imaju i par odlicnih sokova sa vocem i povrcem (bez dodatog secera) , gotovih smutija i sendvic sa puterom od kikirikija, pa je to nekada bio dorucak. :)

Jednom prilikom nas je zaustavila njihova nacionalna televizija, da nas pita sta nam se, kao turistima, ne dopada u gradu i sta bismo htjeli da izmijenimo da mozemo. Posto smo inace bili odusevljeni svime (mislim da je to bio 3. dan u Tokiju), rekli smo da bi jedino bilo dobro da postoje nazivi ulica na engleskom jer se tesko snalaziti ukoliko ne naidjes na "You are here" mape. Voditeljka se iznenadila kako nista vise nismo izdvojili. Kaze da rade istrazivanje sta se turistima najmanje dopada, kako bi to mogli da izmijene do 2020. kada je Olimpijada. :)

Imam sjajnu preporuku za airbnb za Tokio, pa kome bude trebalo, neka se javi.

Jeo sam i ja salate u 7. Trebali ste im reci da uvedu obelezavanje za vegetarijansku hranu posto su sva pakovanja na japanskom. Stave nalepnicu V. I da preporuce restoranima da imaju makar jedno V jelo. Mnogo bi olaksalo zivot vegetarijancima, strogim judaitima, muslimanima i ostalima sa ogranicenom ishranom. Bas zbog hrane ne planiram da u skorije vreme idem opet iako mi je jako zanimljiva zemlja. Nisam odusevljen sa sokovima i ostalim picima, uglavnom su od koncentrata. One 100% od voca sam nalazio samo u supermarketima.

Edited by noskich

Pozdrav svima, puno korisnih informacija s obzirom da nam se put za Japan blizi (kraj Juna). Hvala ;) Imam par pitanja, pa ako vam nije tesko. Jel neko bio u japanskim Apima, Nagano, Matsumoto itd...jel se isplati ici tamo samo na 2-3 dana koliko bih mogao izdvojiti.. Sto se tice transporta po gradovima (Tokio, Osaka i Kjoto) postoje samo jednodnevni i dvodnevni, ako se ne varam. Jel postoje neke kartice koje pored transporta daju i popuste za muzeje recimo, u ova tri grada (bojansimisic preporucuju jednodnevni za Tokio).

Imam sjajnu preporuku za airbnb za Tokio, pa kome bude trebalo, neka se javi

 Bio bih jako zahvalan na toj preporuci, takodje ako imas nesto provereno i za Kjoto i Osaku :)

  • Author

Posto smo mi bili u Tokiu na pocetku i na kraju puta (cetri plus tri) nistmo se interesovali za nedeljne karte, sto se tice dvodnevne ona postoji, ali ne mozes je kupiti na svakom automatu (navodno, nisam siguran) vec samo na Narita aerodromu. Za Kjoto airbnb javi se na private za preporuku, mislim da moderatori ne dozvoljavaju da se pisu preporuke za smestaj javno, imali smo super iskustvo. Japanske alpe smo videli iz aviona i izgledaju fenomenalno, ali nisam cuo da je iko isao tamo, jedino sto znam da je atrakcija onaj zid od snega pored puta, ali nisam siguran da ces to imati prilike da vidis krajem Juna :)

Hvala svima koji su se nadovezali na moj post, ja bih ipak savetovao da bacite sve na papir da li ce vam se JR pass isplatiti, jer ja sam licno ustedeo par hiljada jena i jedno nocenje time sto ga nisam uzeo.

Za Kjoto za prevoz preporuka one day bus ticket. Metro i nema neku svrhu, jer ima jednu horizontalnu i jednu vertikalnu liniju a sve sto ima da se vidi je cike cake. Karta za jednu voznju busem je 230 yena, a celodnevna karta je 500 yena, tehnicki treca voznja je isplacuje.

Nedelju dana za Tokio je premalo, kao i dve nedelje za Japan, tako da se sve svodi na prioritete.

Nedelju dana za Tokio je premalo, kao i dve nedelje za Japan, tako da se sve svodi na prioritete.

Slazem se, ali ako odvojis po deset dana na Tokio, Kjoto i Osaku ode ti ceo godisnji odmor na tri grada ne racunajuci put do tamo. Najbolje je kada imas mogucnosti da ostanes duze, ali se onda postavlja pitanje da li si putnik ili tamo zivis. To je idealna situacija, neograniceno vreme, pasivan prihod ili prihod online. Ko je uspeo u tome odlicno.

Za JR, ako vec imate ceo plan putovanja mozete besplatno rezervisati sve karte unapred. Mi smo to uradili u Ueno stanici u Tokiju, JR ima veliku kancelariju tamo. To bi trebalo da uradite narocito na duzim relacijama sinkasenom jer vam se u suprotnom moze desiti da nema sedista za vas.

JR se isplati ako koristite shinkasen makar tri puta jer su regularne karte mnogo skuplje. Ko ima vremena da se taljiga polako lokalnim linijama mozda mu se ne isplati.

Edited by noskich

  • 3 weeks later...

Za Kjoto airbnb javi se na private za preporuku, mislim da moderatori ne dozvoljavaju da se pisu preporuke za smestaj javno, imali smo super iskustvo.

Nisam moderator, ali mogu da pogledam...

Nije dozvoljeno "kao slucajno" reklamiranje hotela/hostela u Beogradu, Novom Sadu...zatim eventualno partnerskih apartmana u Grckoj i sl.

Naravno i agencije sa svojim aranzmanima, sa sve u poslednje vreme zanimljivim, trazenjem partnera za put u evropske gradove...

Preporuka za nesto u Japanu tesko moze biti problem, cak stavise...ako se bas neki blesavi japanac, doseti da se reklamira na klubu putnika - onda cak tu reklamu i zasluzuje :)

  • 2 weeks later...

Drugari,

iskrsao mi je poslovni put za Tokio.

Zanima me da li ima neka naša ekipa tamo slobodna da popije po par piva, odnosno ako postoji neka grupa naših na wechatu, neka mi piše na PVT.

Pozdrav

  • 2 weeks later...

E da, ono sto se veruje u Srbiji da Japanci rade harikiri ako kasni voz je mit. Osoblje na stanici mi je sasvim smireno bilo reklo da voz kasni deset minuta. Japan nije nikakva savrsena zemlja kao sto se misli, ko ima takve pozitivne predrasude ovaj video bi trebalo da ga razuveri:

Ne znam, možda duže živiš tamo pa znaš. Ja sam stekao utisak da vozovi ne kasne zaista ni sekund :) A i da su prilično savršena zemlja u poređenju sa Jevropom, a upoređivanje sa ostatkom Azije nema smisla... 

Edit: reci mi da se zezaš sa vajsom? Jedan Galeb piše za njih. Meni dovoljnod a ih uzimam za ozbiljno koliko i tarzaniju.

Edited by Kundun

Vajs ima dosta dobrih dokumentaraca, ali pogledaj druge izvore informacija ako ti se ne dopada. Fukushima je bacila u vodu tu ideju o savrsenom Japanu. Vlada koja otvoreno laze i frizira cifre o radioaktivnosti. Kompanija koja nije odgovarala za to sto se desilo. Propusti u zbrinjavanju izbeglica. I dan danas galoni radioaktivne vode se izlivaju u Pacifik. Fukushima je gora od Cernobila za planetu, jer nije sanirana i neprekidno zagadjuje. I o svemu tome se i dan danas otvoreno laze.

A u vezi vozova, iskusio sam dosta `savrsenih` sistema, i svuda se desi neki izuzetak. Jednom sam dosao u Singapur (koji inace vazi kao zemlja sa najboljim javnim prevozom), a da metro nije radio od jutra do dva sata popodne. Poenta za Japan je da se nisu uzbudjivali u vezi tog propusta kao sto se veruje.

Edited by noskich

Pa dobro, ne pričamo o Singapuru već o Japanu. Ali evo ako već spominješ druge zemlje, iznenadila bi te Kina. Živim u Šangaju i nisam ni jednom doživeo da metro zakasni. Nema šanse, šljaka besprekorno.

Što se Japana tiče,.. Neka ljudi uzmu moj post sa rezervom jer sam samo bio u Japanu,a nisam neko ko tamo živi, ali jedna od prvih stvari koje sam primetio tamo jeste ta neverovatna preciznost. Bukvalno su svi vozovi, metro i autobusi kretali u sekund. Bez preterivanja - u sekund.

Jedina manna je što ne rade po ponoći pa do pet ujutro vozovi u medtou, ali opet i to ima dušu jer gomila ljudi bleji po barovima i zajebava se čekajući taj prvi voz u 5am.

Kažem, možda živiš tamo, pa si iskusio i tamnu stranu Japana, ali ja to nisam uspeo da vidim i osetim. Naprotiv. Takođe sam i od stranaca koji žive tamo po trideset godina čuo samo reči hvale. 

  • 5 months later...

Ja sam u Japanu u cistom turizmu u dva navrata proveo ukupno dva meseca. Izmedju ostalog popeo sam se i na vrh Fuji-ja i to je jedno od najludjih iskustava u mom zivotu. Savetujem svakome osim srcanim bolesnicima. Dao bih samo jednu ideju vezanu za put u Kjoto iz Tokija. JR ima pakete namenjene iskljucivo strancima sa ciljem da upoznaju Japan, pa sam ja povratnu kartu za Sinkansen i nocenje u hotelu sa 5* ukupno platio 120€. Inace karta za voz je oko 100€ po pravcu, pa je usteda vise nego znacajna.

Edited by nenadmak

  • 2 months later...

Drugari, trenutno imam jedan brainstorming pa da ga podelim sa Vama, da cisto proverim da li razmisljam ok.

Slecemo na Naritu u 19:10 i plan je da odmah idemo za Osaku (a za dan dva, dalje za Kjoto).  Let kojim dolazimo ima on-time performance 92%, a 8% je 19 minutes late.

Peach aviation ima let u 20:55 za Osaku isti taj dan. Sleteli bi u osaku u 22:25, a u 23:00 hvatamo “rapi:t” i u 23:30 smo u Nambi. Ovaj let plus “rapi:t” je 93eur.  

Postoji i raniji let, NRT-KIX, u 20:20, jetstarom, cak je i jeftiniji 20eur, ali bojim se da nije izvodljivo, cak i kada bi nam avion sleteo na vreme na NRT. Tj 'ajd da pitam, koliko Vam je prosecno trajala cela arrival procedura pri dolasku? Cisto kao info, let kojim dolazimo slece na Terminal1 u 19:10 a Jetstar polece sa Terminala3/Level2 u 20:20.... doable? :) 

Hyperdia kaze, da ako na dan naseg dolaska uhvatimo Keisei u 20:10, stizemo u Osaku u 00:15. (ovo je opcija ako se odlucimo za JR pass) Ako ne stignemo do 20:10 da uhvatimo voz, moramo da prenocimo u Tokiju sto je najmanje + 60eur tj 30 po coveku.

Ceo Osaka+Kjoto trip bi trajao 5 dana.

U povratku razmisljamo da kupimo karte za Nozomi iz Kyota do Tokya (Shibuya), cca 110eur. Provedemo jos pet punih dana u Tokiju i zadnji dan sa Keisei Narita Sky Access odemo do T1 na NRT, za oko 11eur, i letimo kuci :) 

Znaci neki zbir bi bio oko 200eur, a stignem do Osae brze no JR-om i vratim se iz Kjota najbrzim Nozomiem.

Za kretanje po Tokiju, kao sto rece kolega bojansimisic, planiramo da koristimo Tokyo Metro 1-Day Ticket koji kosta 600yen i od marta ove godine vazi 24h, dok je do sada vazio jedan kalendarski dan. Jos nisam istrazio koja je prednost Suica i Pasmo kartica, pa je pitanje....  moze li mi neko objasniti prednosti ovih kartica? Vidim da je to slicno kao CC ali ne vidim nijednu prednost sem nosenja te kartice umesto kesha.

Zakljucak: koliko ja vidim i kako razmisljam, meni bi JR pass bio overkill u ovoj situaciji, zar ne? Ne planiramo da posetimo nista vise od Tokija, Kojota i Osake. Racunam da kada bi odmah krenuli da koristimo JR pass sa aerdroma, opet bi bilo jako tesko da isti dan stignemo u Osaku, a svako dalje odlaganje mi se manje isplati tj ne isplati se.

Boldovao sam pitanja, na koja bi bilo super da dobijem odgovor, a takodje i komentari i kritike na brainstorming su dobrodosle :)

JR pass kad smo mi bili zadnji put je kostao taman koliko Tokio-Kjoto-Tokio sve preko toga je cista usteda. a mislim na sedmnodnevni

Nemam odgovore na tvoja pitanja pa ne moras dalje da citas :)
Elem, samo sam dosao da napisem da smo saputnici i ja zakljucili da ce nam se JR Pass isplatiti. Nemam jos egzaktan plan, stizemo na Naritu, vracamo se sa Hanede i ostajemo 10 dana. Plan je da se obidju Kjoto i Osaka pored Tokija naravno. Mozda jos ubacimo Naru.
Za sad smo najskloniji nekoj varijanti 4 dana Tokio, 4 dana ostalo, 2 dana Tokio i u tom slucaju bi plan bio da se JR pass koristi nakon 3 dana.

Razmatrali smo i avione ali je zakljucak bio da izadje na isto posto se na put do aerodroma i smaranje na aerodromima izgubi dosta vremena.

  • 3 weeks later...
On 2/19/2016 at 9:06 PM, traveleasy said:

koliko Vam je prosecno trajala cela arrival procedura pri dolasku? Cisto kao info, let kojim dolazimo slece na Terminal1 u 19:10 a Jetstar polece sa Terminala3/Level2 u 20:20.... doable? :) 

Znaci neki zbir bi bio oko 200eur, a stignem do Osae brze no JR-om i vratim se iz Kjota najbrzim Nozomiem.

Za kretanje po Tokiju, kao sto rece kolega bojansimisic, planiramo da koristimo Tokyo Metro 1-Day Ticket koji kosta 600yen i od marta ove godine vazi 24h, dok je do sada vazio jedan kalendarski dan. Jos nisam istrazio koja je prednost Suica i Pasmo kartica, pa je pitanje....  moze li mi neko objasniti prednosti ovih kartica? Vidim da je to slicno kao CC ali ne vidim nijednu prednost sem nosenja te kartice umesto kesha.

Zavisi kolika je gužva poslije sletanja. Treba da prođeš imigraciono, gdje se lijepi i pečatira papirić u pasoš (papir ćeš prethodno popuniti u avionu). Mislim da ne bi stigao, po mom mišljenju, jer treba posle toga da čekaš prtljag. S druge strane, zar nije potrebno doći 1.30-2h prije leta da bi chekirao prtljag? Jedino ako putuješ samo sa ručnim, pa da ideš direktno na terminal.

Kao što je rekao ThirstyTraveler, cimanje od/do aerodroma (a nisu blizu i aerodromi su veliki) ne može da se poredi sa lakoćom odlaska na shinkansen. Na kraju krajeva, kad sletiš i ponovo dođeš do centra grada, oduzima dosta vremena i opet se svodi na to vrijeme koje bi proveo u vozu. Vožnja Tokio-Osaka traje 3.5h.

Ako se dobro sjećam, Suica i Pasmo su dvije različite kompanije i za svaku si imao odvojene rute, tj. nisi mogao kartice da koristiš za sve linije, dok Suica nije prije par godina dobila prava za korišćenje i Pasmo linija. To je bilo ranije, a sada mislim da obije podjednako važe, ali da je, valjda, razlika u tome gdje ih kupuješ i gdje možeš da podigneš depozit. U smislu uštede, mislim da nema nikakve, pa je svejedno da li imaš karticu ili kupuješ kešom, mada mislim da je mnogo brže kad imaš karticu jer su ogromne gužve u stanicama.

Evo linka koji objašnjava prednosti jedne i druge kartice: http://www.jrpass.com/blogs/benefits-of-prepaid-travelcards

Edited by awinaken

  • 4 months later...

Kakva je situacija sa wifi-jem i 3G? Rekli su mi da se ne isplati kupovati SIM karticu sa 3G jer je em skupo, em kartica ne pasuje uz sve evropske modele. Šta je najoptimalnije rešenje za nekog ko planira da putuje po Japanu 2-3 meseca, mahom kampujući?

Većina mesta ima Wi-Fi, ali je moje iskustvo sa njima dosta polovično, neki su radili savršeno a neki nisu uopšte. Moj savet je da nađeš Portable Wi-Fi router, koje možeš iznajmiti (ne znam tačno cenu, pošto sam ih ja dobijao uz AirBnB smeštaje kada sam bio tamo).

Hvala ti. Već su mi rekli za to. Problem je što ako iznajmim, moram i da vratim (pretpostavljam). A ne idem u krug :smile: 

A vidim da ih ima za 3$, što je sasvim prihvatljiva cena. 

No, izgleda da ni SIM prepaid 4G nije tako skupa, a pri tom ne mora da se vraća. 

Edited by Snezana011

Besplatni wi-fi nije tako uobicajen (za razliku od J.Koreje npr), i kad radi upitnog je kvaliteta tako da ni u kom slucaju ne bih racunao na to.
MI smo takodje koristili portabl wi-fi koji dolazi uz Airbnb.
Ako se ne snadjes javi pa mogu da se raspitam kod mojih Japanaca, skontacemo neko rjesenje.

Create an account or sign in to comment